Wetenschappelijke uitleg van God

 

Alles in de (schaduw-) werkelijkheid is altijd te beschouwen als een drie-éénheid. Zo is de mens een drie-éénheid van lichaam, geest en ziel. Het lichaam staat voor het fysieke deel van ieder mens, en beide andere delen (geest en ziel) gaan dit fysieke deel te boven, wat doorgaans met het Latijnse voorvoegsel ‘meta’ wordt aangegeven. Zowel de geest als de ziel behoren dus tot wat de metafysica wordt genoemd.

 

De geschiedenisboeken vertellen ons dat de Fransman René Descartes (1596 – 1650) de grondlegger was van de scheiding tussen lichaam (fysica) en geest (metafysica). Deze scheiding zorgde ervoor dat er sindsdien binnen de universiteiten uitsluitend de fysica mocht worden bestudeerd, en dat de bestudering van de metafysica het exclusieve domein werd van de geestelijken binnen de kerken. Deze scheiding duurt feitelijk voort tot op de dag van vandaag.

 

Het woord religie komt van het Latijnse religare, wat verbinden betekent (letterlijk betekent religare ‘geknoopt zijn’). In alle zogeheten Heilige Geschriften uit de oudheid wordt getracht te beschrijven hoe de metafysica en de fysica onlosmakelijk verbonden zijn. In het boek ‘Wakkere Wetenschap’ (link) wordt uitgelegd hoe materie (fysica) in feite een knoop is in de patronen van levensenergie (metafysica).

 

Het doel van Heelheidswetenschap is het opheffen van de belemmerende scheiding tussen fysica en metafysica. Dan ontstaat (opnieuw) de heelheid van ‘boven’ en ‘beneden’. Dat leren begrijpen vormt de kern van deze Wetenschap van de Heelheid. In het Engels is dit Wholly Science, wat we ook kunnen aanduiden als Holy Science. Heilig verwijst dus gewoon naar de heelheid, en daarmee ook naar heel worden, helend en healing. We mogen Heelheidswetenschap dus ook Heilige Wetenschap noemen, of Wakkere Wetenschap, of Universele Wetenschap, of Levende Wetenschap, of gewoon Wetenschap. Deze Wetenschap gaat over fysica èn metafysica, over het normale èn het paranormale, over het natuurlijke èn het bovennatuurlijke, over astronomie èn astrologie, en over empirie èn sensitiviteit.

 

Er zijn geen beperkingen in het doorgronden van de algehele werkelijkheid, behalve de beperkingen die we onszelf opleggen of laten opleggen. Een wetenschap met beperkingen is geen echte wetenschap.

 

De universiteiten zijn beperkt tot het empirisch verifieerbare deel van de werkelijkheid, en vertellen ons dus hooguit het halve verhaal. Ook de kerken vertellen ons hooguit het halve verhaal. Beide zijn in feite geloofsystemen, en wie van dit geloof afvalt of afstapt, die wordt verketterd en verbannen. Zowel de universiteiten als de kerken hebben ons eeuwenlang misleid. Heelheidswetenschap helpt ons om uit de spelonken van deze misleiding te geraken, om zo het Grotere Plaatje van het Hele Verhaal te leren begrijpen.

 

Spiritualiteit neemt een centrale plaats in binnen Heelheidswetenschap, want met de spirit wordt de geest bedoeld, en daarmee de bovenwereld van de metafysica. Wetenschap zonder spiritualiteit is dood en zielloos, en dat is dan ook precies wat we zien bij alle universitaire theorieën. Omgekeerd is spiritualiteit zonder wetenschap een sprookje, fantasie of luchtfietserij, en dat is dan ook precies wat we zien bij alle vormen van kerkelijk geloof inclusief de New Age. En dat geldt evenzeer voor modern geloof in gechannelde berichten afkomstig uit (vermeende) andere werkelijkheden. Geloven is voor mensen die niet de moeite willen nemen om te trachten het zelf te onderzoeken. Blijkbaar zijn deze gelovigen te lui om het zelf aan de weet te komen of om het zelf echt te begrijpen. Wie gelooft in God is dus gewoon te lui om zelf na te denken. Maar wie daar niet te lui voor is, die kan leren begrijpen wat God werkelijk is.

 

Wetenschap zonder spiritualiteit is dood en zielloos.

 

Spiritualiteit zonder wetenschap is fantasie en ongegrond.

 

De Pateo Academia biedt de heelheid van bezielde wetenschap waarvan gegronde spiritualiteit het kloppende hart vormt. Dat is de essentie van Heelheidswetenschap.

 

Heelheidswetenschap kan heel eenvoudig uitleggen wat God is. God verwijst namelijk naar de scheppingstraal. Iedere schakel in deze scheppingstraal is God op het eigen niveau. Op het niveau van de Melkweg is het centrum van dit sterrenstelsel God. De Maya’s noemen deze Goddelijke schepper Hunab K’u. Deze God kunnen we aanduiden als onze Grootvader. De volgende schakel in deze scheppingstraal is de dichtstbijzijnde ster genaamd Helios, en die velen aanduiden als de zon. De zon Helios kunnen we daarom beschouwen als de Zoon van Grootvader Hunab K’u, oftewel: de zon Helios is de Zoon van God (de zon is de zoon of ‘the sun is the son’ in het Engels). Daarnaast is Helios eveneens onze Vader die in de Hemel zijt (en is Terra onze Moeder die in de Aarde zijt). De vurige lichtuitstraling van de zon Helios kunnen we associëren met spirit. Evenzo is de vloeistof genaamd spiritus licht ontvlambaar. Op basis van zijn emanatie kunnen we de zon Helios dus ook spirit (of spiritus in het Latijn) noemen, of geest in het Nederlands. Spirit staat voor vuur, en daarmee voor licht, en daarmee voor geest. Het zonlicht heeft een helende functie, dus is Helios naast de Vader en de Zoon ook de Heilige Geest. Ook de zon Helios kunnen we dus beschouwen als een drie-éénheid, evenals al het andere in de (schaduw-) werkelijkheid.

 

Op het niveau van ons zonnestelsel is de zon Helios de heerser of de Heer. Helios is op dat niveau (van de scheppingsstraal) de Here God. In de oudheid werd de heerser gezalfd, en was dus tevens de gezalfde. Zowel het woord Messias als het woord Christus betekent ‘gezalfde’. Helios is dus de Messias. Helios is Jezus Christus, de Zoon van God. En Helios is ook onze Vader die in de Hemel zijt, de Here God. Geloof je iets anders, dan ben je een gelovige en daardoor dus nog niet helemaal wakker, want wakkere mensen geloven niets; ze onderzoeken alles en behouden het ‘goede’.

 

De zon Helios is onze PA, en onze MA is onze moederplaneet Terra. Mijn bevriende collega Santos Bonacci (geboren in Italië en woonachtig in Australië) laat in zijn Engelstalige videopresentatie heel mooi zien waarom de PA-tronen afkomstig van onze PA resulteren in de MA-terie van onze MA (in het Engels is dit PAttern en MAtter). Zijn meest recente videopresentatie bekijk je hier: deel 1 en deel 2.

 

Onze biologische vader is dus eigenlijk onze tweede PA, die we daarom papa noemen. En hetzelfde geldt voor onze tweede MA: mama. En daar weer de biologische ouders van worden opa en oma genoemd.

 

In een eerder artikel (link) liet ik zien dat de personages in de (verfilmde) boekenreeks over Harry Potter gebaseerd zijn op hemellichamen. Dit geldt dus ook voor een boekencollectie waarvan er nog veel meer exemplaren zijn verkocht: de Bijbel. Op dinsdag 13 december 2011 verschijnt de Pateo Kerst Special (link) waarin een wetenschappelijke verklaring wordt gegeven voor onder andere de geboorte van de Messias, de dood aan het kruis van de Messias, de wederopstanding van de Messias na drie dagen dood te zijn geweest, en de wedergeboorte of wederkomst van de Messias. Natuurlijk staat het iedereen vrij om te geloven, ongeacht waarin, maar misschien is het minimaal de moeite van het onderzoeken waard om te begrijpen wat de (weder-) geboorte en de dood van de Messias nu werkelijk betekent vanuit het gezichtspunt van de Heilige Wetenschap.

 

We bevinden ons nu in de tijdsperiode waarin steeds meer mensen wakker worden. Wakkere mensen laten zich niet langer misleiden door de fabeltjes van de kerken of de universiteiten. Wakkere mensen gaan zelf op onderzoek uit, om te ontdekken dat de waarachtige waarheid opvallend eenvoudig in elkaar blijkt te steken. En het maakt ook niet uit of we eerst ‘boven’ onderzoeken, of juist eerst ‘beneden’. Beiden zijn namelijk precies eender (oftewel: overeenkomstig), zoals de allergrootste wetenschapper sinds mensenheugenis ons al probeerde duidelijk te maken: ‘zo boven, zo beneden’. Heelheidswetenschap kunnen we daarom ook Hermetische Wetenschap noemen.

 

In het verleden heb ik me met vele onderwerpen bezig gehouden. Tegenwoordig richt me volledig en uitsluitend op de wetenschap die de samenhang van boven en onder toont. Wil je een week lang de diepte in met deze allesomvattende wetenschap, neem dan in de derde week van april deel aan de Wakkere Wetenschap Week in Noordoost-Frankrijk (meer).

 

Beschouw jij jezelf ook als een waarheidszoekende (heelheids-) wetenschapper en wil je helpen om de Wakkere Wetenschap zoals op hoofdlijnen beschreven in mijn meest recente boek verder uit te werken, aarzel dan niet om contact op te nemen met de Pateo Academia.

 

Zeist, dinsdag 29 november 2011

Johan Oldenkamp

 

Pateo.nl