De Tien Geboden eindelijk ontraadseld

Volgens de gangbare lezing van de Tien Geboden verbiedt God het ons om onder andere beeldjes uit te snijden en om te werken op de zevende dag van de week. Deze interpretaties slaan helemaal nergens op, volgens allround wetenschapper Dr. Johan Oldenkamp. Eerder dit jaar schreef hij het boek ‘Understanding God’. Uit de volgens Oldenkamp juiste interpretatie van deze Bijbelteksten blijkt namelijk dat God ons volledig andere geboden heeft nagelaten. “Wie de ware betekenis van de Tien Geboden kent, die laat het voortaan wel na om nog langer tot God te bidden”, aldus Oldenkamp.

Vorig jaar deed Oldenkamp nog mee aan de parlementsverkiezingen als lijsttrekker van een nieuwe partij. Wanneer deze partij wel boven de kiesdrempel was uitgekomen, dan had hij nu in de Tweede Kamer gezeten, en had hij deze opmerkelijke ontdekking waarschijnlijk niet kunnen doen.

Oldenkamp is al jaren bezig om wetenschap en godsdienst te verenigen. Dit geheel noemt hij ‘Wholly Science’. Tot op heden stuitte hij daarbij op veel onbegrip. Nu hij in eenvoudige woorden de ware betekenis van de Tien Geboden heeft onthult, verwacht Oldenkamp dat er eindelijk serieuze aandacht voor zijn werk gaat komen.

________________________________________

Klik hier om het webartikel getiteld ‘De ware betekenis van de Tien Geboden’ te openen.

Niet voor publicatie:

Johan Oldenkamp is telefonisch te bereiken via 06 1676 4494. Zijn emailadres is Johan @ Pateo.nl (zonder spaties).

Wil je helpen door dit persbericht door te sturen naar zoveel mogelijk mensen, inclusief de pers?

Dit persbericht is ook beschikbaar in het Engels (link), het Duits (link) en het Italiaans (link).